Przeregulowanie dusi MŚP e-commerce w Polsce
E-commerce staje się areną, na której widać dysproporcje między dużymi graczami a małymi i średnimi firmami.
Sektor e-commerce w Polsce, podobnie jak w całej Unii Europejskiej, stoi w obliczu bezprecedensowych wyzwań. Rok 2025 przyniósł kolejną falę regulacji prawnych, które zajmują właścicieli sklepów online. Pytanie: ile dyrektyw i wymogów mogą wytrzymać małe i średnie sklepy?
Pomimo szlachetnych intencji, takich jak zwiększenie ochrony konsumentów, transparentności i zrównoważonego rozwoju, dla wielu małych i średnich przedsiębiorstw działających w handlu internetowym te zmiany stają się ciężarem, który zagraża ich dalszemu funkcjonowaniu i rozwojowi. Średni wydatek na dostosowanie się do nowych przepisów to ponad 159 tys. zł na firmę, a całkowite nakłady sektora sięgają miliardów złotych rocznie, pochłaniając około 18–20 proc. marży przedsiębiorstw.
Kumulacja wyzwań
Polscy przedsiębiorcy e-commerce już wcześniej musieli zmierzyć się z istotnymi zmianami. Dyrektywa Omnibus, mająca na celu zwiększenie transparentności cen i opinii, oraz wdrożenie Consent Mode, dotyczącego zgód na przetwarzanie danych, okazały się niezwykle czasochłonne i kosztowne. Warto tu odnotować, że mimo upływu czasu powszechnym zjawiskiem jest, że wiele sklepów online wciąż nie sprostało w pełni tym wymogom. Teraz do puli dochodzą kolejne, równie skomplikowane akty prawne....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)